Współcześnie prowadzenie przedsiębiorstwem znacznie częściej wymaga od właściciela powierzenia części obowiązków zewnętrznym podmiotom. Może mieć to związek zarówno z zagadnieniami codziennymi, jak i z zadaniami oddalonymi w czasie. Sprawozdania roczne budzą strach dla licznych przedsiębiorstw. Ponad to nie każda placówka posiada na tyle przeszkolonych pracowników, by fachowo taki raport poddać analizie. Z tego powodu znacznie częściej firmy zdają się na pomoc agencji reklamowych w tej materii. Dobre agencje reklamowe nie tylko traktują każdego zleceniodawcę w sposób indywidualny, ale także każdy projekt stwarzają od zera. Dokładnie tak dzieje się w przypadku sprawozdań rocznych z działalności danej firmy – zleceniodawcy. Raporty są zazwyczaj tworzone od podstaw, bez uniwersalnych szablonów, z wzięciem pod uwagę wyjątkowych cech konkretnego podmiotu. Zatrudniająca fachowców agencja reklamowa bierze pod uwagę także cel tworzenia takiego raportu, jego zastosowanie praktyczne. Podczas tworzenia raportu rocznego bardzo ważne są również powtarzające się spotkania konsultacyjne z przedstawicielami danej firmy. Indywidualnie zaprojektowany raport przedstawia treści zarówno statystyczne jak i inne w atrakcyjny, a jednocześnie fachowy graficznie sposób. Różnego rodzaju analizy otoczenia rynkowego są przy tym wykonywane przez ekspertów z dziedziny marketingu. projektowanie oznakowania, zaawansowanej infografiki. Można zatem efektywnie wykorzystać je w dalszych posunięciach przedsiębiorstwa, tak w aspekcie finansowym, jak i strategii ogólnych.